Nowy Rok na Stabłowicach!

Witam wszystkich w Nowym Roku. Powiem Wam w sekrecie, że już po raz trzeci piszę tego posta. W zasadzie chyba jeszcze nie objawił się u mnie taki brak inwencji nigdy. Miałam napisać Wam trochę o noworocznych postanowieniach, ale w zasadzie nie ma to najmniejszego sensu, ponieważ nie chcę prowadzić kolejnego bloga, który w zasadzie powiela to co wszystkie pozostałe. Miałam napisać trochę o noworocznych Stabłowicach, ale co mądrego można napisać o śniegu który wreszcie spadł i następnego dnia stał się szary i brzydki. Pociesza tylko fakt, ze poziom brzydoty szarego śniegu w centrum jest jeszcze gorszy. Sami widzicie, chciałam się z Wami podzielić wspaniałymi przemyśleniami, a tu niespodzianka:)
W ramach przeprosin, dotyczących niedyspozycji mojej weny twórczej, mogę polecić Wam niezwykle ciekawa książkę. W końcu czytamy w Nowym Roku na Stabłowicach!
Mówi się o nim, że był "ojcem nowoczesnej literatury afrykańskiej", nigeryjski pisarz uhonorowany nagrodą  "Booker Man International Prize" - mowa oczywiście o Chinua Achebe i jego genialnej noweli "Things fall apart". Książka napisana wspaniałym prostym językiem, gdzieś w internecie znalazłam opinię, że czytając ją człowiek czuje się jakby słuchał snutej przy ognisku opowieści. I tak faktycznie jest. Opowieść czytelnika wciąga w całości, każde zdanie maluje przed nami przemyślany obraz. Nie opowiem Wam o czym jest, jednak zachęcam do przeczytania, ponieważ uważam w pełnia za uzasadnione uznanie jej za jedną ze 100 najlepszych książek wszechczasów.
A! I takie jest moje postanowienie - przeczytać 100 najlepszych książek wszechczasów. A jakie książki Wy polecacie? Jakie jest Wasze "must have" w domowej biblioteczce? Zachęcam jak zawsze do dzielenia się opiniami w komentarzach, a także na Forum Stabłowice.

kot, Stabłowice, czytanie, książka, Chinua Achebe, Świat się rozpada, Things fall apart

Etykiety: , , , , ,